دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

پروفسور نناد ترونیک :

مایلم در سفر بعدی به گیلان شاهد حضور نماینده شما در لیگ برتربسکتبال باشم

دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال گیلان :

گیلان میزبان اولین کلنیک استانی مربیان پایه با حضور پروفسور نناد ترونیک /

حضور نناد ترونیک یک فرصت مغتنم برای مربیان پایه است .

 

 

 

سرویس ورزشی  موج برنا -  آموزش و تمرین بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد ، مبحث مهم و قابل تاملی که برای رسیدن به موفقیت حکم پیش شرط را دارد .

بسکتبال جدا از اینکه یک رشته آکادمیک ، مفرح و پر هیجان است در سالیان اخیر به عنوان قطبی در بسکتبال آسیا تبدیل شده و از همین رو  توقعات مردم از این رشته بالا رفته و انتظار مدال دارند ، اما آیا شرایط برای بسکتبال در ایران مهیاست ؟ آیا برای قهرمانی تنها می توان به انگیزه فکر کرد ؟

بسکتبال گیلان طی مدت 15 ماه اخیر و با حضور دکتر رفیعی دستخوش تحولاتی شده که دوباره بارقه های امید را در میان علاقمندان به این رشته روشن کرده است .

در راستای توسعه بسکتبال و البته جلب توجه و اعتماد اهالی بسکتبال برنامه های کوتاه ، میان و بلند مدت تدوین شد و تاکنون این برنامه با  موفقیت سپری شد ، آخرین نماد این مهم اعزام موفقیت آمیز 11 تیم در رده های سنی بود .اما مهمترین بخش توجه به آموزش است که در خصوص توسعه آموزش داوران ، مربیان احتمام ویژه ای صورت گرفته است .

پنجشنبه 19 مهرماه گیلان به عنوان اولین استان میزبان پروفسور نناد ترونیک بود

کلینک مربیان پایه بسکتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و پروفسور نناد ترونیک اصول مربیگری پایه در دفاع و حمله را برای بیش از  30 مربی گیلانی تشریح کرد .

پروفسور نناد ترونیک مدرس اهل کروات  فدراسیون جهانی بسکتبال در حاشیه این کلاس از دومین سفر خود به گیلان ابراز خرسندی کرد و افزود : بسیار متاسفم که با این ظرفیتها و زیرساخت گیلان از یک در لیگ برتر محروم است .

پروفسور نناد ترونیک در خصوص بسکتبال ایران و موقیعتش گفت : بسکتبال زمانی رشد می کند که مربیان خوب داشته باشید تا استعداد یابی کنند ، پس از  آن آموزش و استفاده صحیح از ابزارهای مربیگری است و با تلاش و پشتکار می شود نتیجه گرفت .

مدرس فدراسیون جهانی در پاسخ به عدم حضور حامد  حدادی و عدم کسب نتیجه دلخواه گفت : ابتدا باید از حمایت تیم ملی شروع کرد ، متاسفانه در دیدار با فیلیپین تنها 2000 نفر در استادیوم بودند ، از سوی دیگر تعداد کمی گروه سنی پایه حضور داشتند ، برای کسب موفقیت و یک نسل بهتر باید بازیکنان و گروه پایه را دعوت کرد تا شوق تلاش و استعداد را در بازیکنان ببینند و بتوان استعدادها را شناسایی کرد ، هرچند باید پذیرفت حامد حدادی یک عجوبه و یک بازیکن خاص و ویژه است .

مدرس جهانی بسکتبال به تعداد کم تیمهای حاضر در لیگ برتر اشاره کرد و افزود : در مذاکراتم با جناب طباطبایی ریاست محترم فدارسیون هم مطرح کردم که برای بالا بردن سطح بسکتبال باید لیگ مقتدر داشت ، کشور شش میلیونی من کرواسی 12 تیم در سطح لیگ برتر دارد اما شما در ایران با غریب به 80 میلیون جمعیت نهایتا 12 یا 14 تیم دارید .

نناد ترونیک در پاسخ به سوالی در خصوص عدم حضور اصغر کاردوست در تیم ملی گفت : سلیقه مربی را باید پذیرفت ، سلیقه ای که می تواند موارد فنی را در نظر گرفته باشد ، اما در خصوص وضعیت او باید از آقای مهران حاتمی پرسید چرا که او مربی اوست و وضعیت او را بهتر می شناسد .

ترونیک در خصوص مربیان حاضر در کلنیک و باخورد حضورشان گفت : حضورشان پورشور و خوب بود ، اما برای نظر دادن در خصوص مربیان باید عملکردشان را در زمین و در حین تمرین دادن و کوچینک دید و نظر داد ، از طرفی آنها باید بگوید و از من و آموزشی که داده ام چقدر رضایت دارند .

مایلم در سفر بعدی به گیلان شاهد حضور نماینده شما در لیگ برتر باشم

نناد ترونیک در پاسخ به اینکه در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید ، با لبخندی خاص و اشاره به سالن و مربیان گفت :

طی شش ماه اخیر دومین بار است به گیلان سفر می کنم و از آمدن به اینجا خرسندم ، اما مایلم در سفر بعد شاهد حضور شما در لیگ برتر بسکتبال باشم .

دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال گیلان : گیلان میزبان  اولین کلنیک استانی مربیان پایه با حضور پروفسور نناد ترونیک

دکتر محمد رفیعی ریاست هیئت بسکتبال گیلان ضمن ابراز خرسندی از تحقق اهداف برنامه های تدوین شده گفت : در هر مرحله از برنامه ها توانستیم با همکاری همه اهالی بسکتبال روزهای خوبی را رقم بزنیم ، برای رسیدن به هدف تلاش و پشتکار اصول اولیه موفقیت است و خوشبختانه با همکاری همه مربیان ، بازیکنان و رهنمود پیشکسوتان به موفقیت نزدیک شده ایم ، اما همچنان باید در زمینه های مختلف آموزش را مدنظر قرار داد .

دکتر رفیعی به حضور پروفسور نناد ترونیک به عنوان یک فرصت اشاره کرد و افزود : با پیشنهاد شهریار کریمی ریاست کمیته آموزش حضور پروفسور ننادترونیک در دستور کار قرار گرفت و با رایزنی فدراسیون و موافقت دپارتمان آموزش و دکتر طباطبایی و کمیته مربیان حضورایشان مسجل شد و با افتخار اعلام می دارم گیلان اولین میزبان کلنیک مربیان پایه بوده است .

دکتر رفیعی به حضور 11 تیم در رده های سنی اشاره کرد و افزود : علی رقم مشکلات اقتصادی اعزام 11 تیم میسر شد و این کلینک مقدمه ای برای حضور پرقدرت در مسابقات سال آینده خواهد بود ، اکثر تیمهای پایه در سید A حضور دارند و برای موفقیت گام اول را برداشته ایم .

ریاست هیئت بسکتبال در پایان گفت : گام بعدی توسعه پایگاههای قهرمانی است ، تلاش همکارانمان در مرکز ، شرق و غرب استان گیلان شدت و توسعه یافته و در همه زمینه ها شاهد فعالیت آنها هستیم و امیدوارم بتوانیم شاهد روزهای بهتری در بسکتبال گیلان باشیم .    

 





 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna